840 Franse stands in het Frankrijk paviljoen op ProWein 2017

Meer dan 840 Franse producenten en handelaars presenteren hun producten samen op het Franse paviljoen tijdens de 24ste editie van Prowein, één van de grootste internationale vakbeurzen voor wijnen en gedistilleerd. Voor het eerst is de organisatie van het Franse paviljoen in handen van Business France – het Franse agentschap voor de internationale ontwikkeling van de Franse economie.

55.000 professionele bezoekers – waaronder internationale delegaties van importeurs, distributeurs en pers – worden verwacht in hall 11 & 12 te Dϋsseldorf tussen 19 en 21 maart a.s.  Sinds 1 januari 2017 worden alle Franse paviljoenen op internationale vakbeurzen in de landbouwsector  (food & wine) door Business France gecoördineerd.

Het Franse paviljoen « Made In France, Made With Love » biedt met 6300 m² in hall 11 & 12 ruimte aan 840 Franse producenten en handelaren.  Business France werkt samen met de regionale productschappen en promotiekantoren ter bevordering van deelname van zoveel mogelijk bedrijven.

  • Elzas (Conseil Interprofessionnel des Vins d’Alsace), Bourgogne-Franche-Comté (Chambre de Commerce et Industrie Bourgogne Franche-Comté) ;
  • Bordeaux en Zuid-West Frankrijk (Agence de l’Alimentation Nouvelle-Aquitaine (AANA) en de Loire (Dev’up & Food’Loire) ;
  • Het Rhone Dal (InterBeaujolais, Inter Rhône & Comité Auvergne – Rhône-Alpes Gourmand), Occitanie (Inter OC & Sud de France Développement), Provence (Conseil Interprofessionnel des Vins de Provence) & Corsica (Conseil Interprofessionnel des Vins de Corse) ;
  • L’Association Nationale Interprofessionnelle des Vins de France (Anivin) & France Vin Bio die meerdere regio’s vertegenwoordigen.

Tijdens alle 3 beursdagen staan ook 12 presentaties op het programma. Elke regio heeft 45 minuten om zich te presenteren. De presentaties worden verzorgd in het Engels door experts uit de regio’s.

Het kantoor Business France in Düsseldorf heeft een videowedstrijd onder Duitse professionals georganiseerd met als thema: ,,(M)ein neuer Blick auf Frankreich“. Een jury van professionals heeft de origineelste filmpjes geselecteerd en deze worden vertoond bij de informatiebalie van het Franse paviljoen (Stand 11A160).

Op social media is de hashtag #BonjourProWein wereldwijd gelanceerd door de verschillende Business France kantoren.  De beurscatalogus en het presentatieprogramma zijn op aanvraag beschikbaar.

Persbericht Businessfrance.fr


Rubriek(en):
Actualiteiten

Gerelateerde berichten


    Hoofdmenu
    error: Copyright 2022 | Winebusiness.nl