De oudste horecavakbeurs van Nederland viert haar 65e verjaardag. Vanochtend gaven Rob van de Wiel (Directeur MECC Maastricht), Dirk Beljaarts (Algemeen Directeur Koninklijke Horeca Nederland) en Hubert Mackus (Gedeputeerde Provincie Limburg voor Landbouw, Landschap en Mobiliteit) het feestelijke startschot voor de opening van de jubileumeditie in MECC Maastricht. Vijfenzestigjaar BBB is een mijlpaal. Blijven investeren in de ontwikkeling van een beurs is de sleutel tot succes. De komende drie dagen staat Maastricht in het teken van meer horeca succes.
365 dagen horeca
De vakbeurs BBB is slechts een onderdeel van het BBB platform, dat hele jaar door activiteiten organiseert en daarbij blijft inspelen op vernieuwingen en ontwikkelingen in de horecasector. Dit bereikt een hoogtepunt tijdens de beursdagen. Directeur MECC Maastricht Rob van de Wiel: “Wat betreft horeca willen we als BBB niet alleen drie mooie beursdagen neerzetten. Het is belangrijk om het hele jaar door contact te houden en de verbinding te zoeken, 365 dagen horeca. Het is juist door deze contacten dat we precies weten wat er speelt, welke uitdagingen er zijn en hoe we hierop kunnen inspelen door innovaties. Dit gaan we de komende dagen ook zien. BBB Maastricht verdwijnt voorlopig zeker niet van de menukaart.”
Innovatie en inspiratie
Het platform BBB is zeer waardevol voor de horeca. Algemeen Directeur Koninklijke Horeca Nederland, Dirk Beljaarts: “De horeca is bij uitstek de branche die 24/7 leeft. Inspiratie opdoen houdt niet op aan het einde van de beurs, dus het BBB platform is zeker een goed initiatief om dit een jaar lang vast te houden en elkaar te blijven vinden. Als branche verdienen we dat ook, de horeca heeft op jaarbasis immers 22 miljard omzet. Je moet als branche blijven innoveren en vooral blijven kijken naar je onderneming en naar je gast. En de BBB is bij uitstek de plek om je laten inspireren.”
Belang voor de arbeidsmarkt
Limburg staat bekend om haar gastvrijheid en dat kan niet zonder goede horeca. Gedeputeerde Provincie Limburg voor Landbouw, Landschap en Mobiliteit, Hubert Mackus: “In Limburg zijn ca. 40.000 mensen actief in de leisure branche, waarvan de helft werkzaam in de horeca. Samen met horecapartijen moeten we ervoor blijven zorgen dat er voldoende arbeidskrachten actief blijven in het vak. Dit is wel een belangrijke uitdaging en daarom is het BBB platform uitermate geschikt om te verbinden en een verdere kwaliteitsslag te maken in de branche.”
BBB wil internationaal een toonaangevende rol spelen in de ontwikkeling van een succesvolle horecasector.
BBB MAASTRICHT | More Horeca Success. BBB Maastricht gaat voor ‘More Horeca Success’ voor horecaondernemingen – en toeleveranciers en zet zich in om het succes van horecaondernemers te vergroten. BBB biedt een platform waar vakgenoten elkaar ontmoeten, van elkaar kunnen leren en zaken kunnen doen. Folie Culinaire is het exclusieve onderdeel van de horecavakbeurs. Dit jaar bestaat BBB Maastricht 65 jaar en vindt plaats op 7, 8 & 9 oktober in MECC Maastricht. BBB Maastricht