Vanaf morgen vrijdag 19 maart 2021 is het opnieuw mogelijk om mede-eigenaar te worden van Neleman Organic Vineyards Coöperatie. In de eerste ronde van aandelenuitgifte december vorig jaar verbrak Neleman alle records door binnen 1 week 1 miljoen op te halen en 938 nieuwe mede-eigenaren te verwelkomen. Inmiddels staan 2000 mensen ingeschreven op de wachtlijst die heel graag ook mee willen helpen de wijnwereld verduurzamen. De nieuwe aandelen gaan opnieuw uit via sharefunding platform Eyevestor en de opbrengst zal geheel ten goede komen aan Neleman Organic Vineyards Coöperatie. Een aandeel kost €2.55 en het minimum investeringsbedrag is 249.90 euro (98 aandelen).
Missie van Neleman
Neleman wil niet de grootste wijnleverancier worden, maar met zoveel mogelijk mensen werken aan de missie Good Wine to Save the World. Slechts 3% van het wijnareaal in de hele wereld is biologisch. In de reguliere wijnbouw wordt veel gif gespoten, lokale druiven worden gerooid om populairdere soorten uit andere streken aan te planten, met alle gevolgen van dien. Bijensterfte, afname van biodiversiteit, er is irrigatie nodig, kunstmest, vaak worden druiven niet eens rijp omdat ze bezig zijn met overleven in een omgeving waar ze niet thuishoren. Daarom werkt Neleman zoveel mogelijk met lokale druivensoorten in het prachtige achterland van Valencia, waar ook het recentelijk gerenoveerde wijnhuis van Neleman plus een gastenverblijf en brandstore van Neleman zijn.
Sharefunden ronde 2
Neleman wil samen met mensen die zich duurzaam willen verbinden aan het bedrijf, een volgende stap zetten om de wijnwereld al drinkend een beetje mooier te maken. Met de opbrengst gaat Neleman uitbreiden naar Frankrijk en Italië om zo voor nog veel meer wijnliefhebbers aantrekkelijk te worden. Met eigen wijnmakers gaat Neleman Franse en Italiaanse biologische wijn maken. Het eigen wijnhuis en gastenverblijf in Spanje worden verder verbouwd, verduurzaamd en in optimale staat gebracht voor het ontvangen van Neleman fans. De investeerder wordt economisch mede-eigenaar en helpt mee de wijnwereld te verduurzamen.
Vanaf €249.90 kan men mede-eigenaar worden. Deelname gaat via Eyevestor, een sharefunding platform dat is opgericht om het voor het MKB mogelijk te maken in het eigen vermogen (aandelen) te handelen. Aandelen worden gedigitaliseerd, waardoor klanten en stakeholders van Neleman co-owner kunnen worden. Op deze manier kan Neleman op een duurzame manier verder groeien op basis van bezit, namelijk aandelen. Alles is transparant en juridisch gevalideerd. Er zijn voor de koper geen kosten aan verbonden, Neleman betaalt de transactiekosten.
Over Neleman
Derrick Neleman is oprichter en eigenaar van Bodegas Neleman en uitgeroepen tot Meest Inspirerende Ondernemer van 2020. Het wijnhuis en de wijngaarden zijn gelegen in Casas del Rey in een van de hoogstgelegen gebieden in de regio Parque Natural de las Hoces del Cabriel, deels Unesco Biosfeerreservaat. Het wijnhuis is dit jaar schitterend gerenoveerd met behulp van een succesvolle crowdfunding en beschikt nu over een brandstore met proeflokaal en een op loopafstand gelegen gastenverblijf. In Nederland heeft Neleman dit jaar een tweede brandstore geopend in Utrecht en een derde in Amsterdam. Online webshops Spanje, België en Duitsland zijn live gegaan. In diverse internationale competities behaalde Neleman wijnen gouden en zilveren medailles en hoge scores bij wijngrootheden als Jancis Robinson MW en Robert Parker.
Neleman wil de wijnwereld een beetje mooier maken. Daarom zijn Neleman wijnen altijd bio, vegan friendly en klimaatneutraal. Daarom planten we bomen om onze CO2-uitstoot te compenseren. Daarom zamelen we kurk in voor hergebruik. Daarom werken we met inheemse druivensoorten en proberen we bijna uitgestorven druiven te behouden, dat is goed voor de biodiversiteit. Neleman is register-wijnhandelaar van de KVNW, de Koninklijke Vereniging van Nederlandse Wijnhandelaren.
Over Eyevestor
Eyevestor is een online sharefunding platform waar organisaties hun eigen vermogen kunnen plaatsen, digitaliseren en verhandelen en op deze manier van hun stakeholders ambassadeurs maken.