Al meer dan 30 jaar herkent de consument de wijnen van JP. Chenet aan de schuine hals en aan het druivenras op het etiket. JP. Chenet was de eerste en destijds was dit een enorme revolutie in het conservatieve Frankrijk. Speciaal voor de Nederlandse markt heeft JP. Chenet nu de hals rechtgezet, zodat we de fles kunnen openen en bewaren met een schroefdop in plaats van de kurkentrekker.
Chenet staat in het lijstje van sterkste wijnmerken ter wereld en het is zelfs ‘s werelds bekendste Franse wijnmerk. De schuine fles is in 165 landen – van de 202 – te vinden en er wordt druk aan gewerkt om de laatste landen nog te veroveren. JP. Chenet is in Nederland begonnen, in kerstpakketten van de Makro. Zij waren (weer) de eerste in product placement in een soap: het werd bekend als de GTST wijn. Geldt in Nederland voor alles het motto prijs/kwaliteit, dan is dat precies waaraan JP. Chenet al jaren voldoet. Menig student leerde met JP. Chenet goede en betaalbare wijn drinken en ook de wat meer geoefende wijndrinker weet nog steeds het merk goed te waarderen.
Terug van nooit weggeweest
Na jarenlang stiekem prijzen winnen en constant innoveren samen met wijnboeren, na investeringen in onderzoek naar biologische en duurzame productieprocessen, laat JP. Chenet nu van zich horen. JP. Chenet viert haar bestaan met de invoering van de populaire schroefdop, met een gemoderniseerd label, een ICE edition en door de lancering van een nieuwe range, die rijker en voller van smaak is; JP. Chenet Reserve. Weer met een schuine hals, een kurk en een bijzonder etiket gemaakt van echte houtvezels.
Waar het om draait: de wijn
Uiteindelijk gaat het natuurlijk om de inhoud bij JP. Chenet. Exportsuccessen en marktleiderschap bereik je niet met alleen een bijzondere fles. De wijn wordt gemaakt door 7000 echte Franse wijnmakers, vertegenwoordigd door 25 coöperaties die constant focussen op kwaliteit en continuïteit. De ontwikkeling van de wijnen staat onder permanente controle van een team ervaren wijnmakers en keldermeesters. De druiven zijn afkomstig van vijf wijngebieden die de afgelopen jaren in kwaliteit en populariteit zijn gestegen: Gard, Hérault, Aude, Pyrénées-Orientales en Gers.
Verkrijgbaarheid
De wijnen van JP. Chenet zijn in Nederland verkrijgbaar bij onder andere Jumbo, Makro en DirckIII in de varianten Colombard-Sauvignon, Chardonnay, Merlot, Cabernet-Syrah, Grenache-Cinsault (rosé) en Medium Sweet.
Over JP. Chenet
Bij JP. Chenet blijft het Franse joie de vivre centraal staan: het genot van proeven en het plezier van delen. Toegankelijke wijnen van goede kwaliteit, tegen een eerlijke prijs, worden bijna in elke uithoek verkocht en het merk staat maarliefst op nummer 13 in de lijst van meest verkochte wijnen ter wereld. JP. Chenet is onderdeel van de groep Les Grands Chais de France, waarvan Bertrand Praz hoofdwijnmaker is. Op het concours 2017 van Anivin de France wonnen de Colombard-Chardonnay en de Sauvignon Blanc zilver en goud in de categorie ‘Best value selection’
Bron: persbericht