Geslaagde 1ste editie | Vinexpo Paris en Wine Paris

Hierbij het persbericht dat de organisaties van Vinexpo en Wine Paris hebben doen uitgaan: Vinexpo en Wine Paris vormen het eerste zakelijke evenement van het kalenderjaar dat gewijd is aan wijnen en gedistilleerd. In het hart van de lifestylehoofdstad van de wereld verwelkomde de beurs 2.800 exposanten en 29.280 vakbezoekers (waarvan 1 op de 3 internationaal). Deze eerste gezamenlijke editie markeert een belangrijke mijlpaal in de geschiedenis als internationale ontmoetingsplaats voor de sector die jaarlijks in februari in Parijs zal plaatsvinden. Dit resultaat, aangemoedigd door zowel de exposanten als de bezoekers, bevestigt de relevantie van het samenbrengen van deze twee complementaire evenementen. Didier Guillaume, de Franse minister van Landbouw en Voeding, die de vakbeurs op maandag 10 februari 2020 kwam inhuldigen, verwelkomde dit federatieve initiatief, dat bijdraagt aan het versterken van de internationale positie van Frankrijk.

Het wereldwijde epicentrum van wijnen en gedistilleerd

Gedurende 3 dagen kwamen 29.280 vakbezoekers uit 126 landen naar Paris Expo Porte de Versailles. De top 3 van de vertegenwoordigde landen waren het Verenigd Koninkrijk, België en de Verenigde Staten. Al deze nationale en internationale inkopers (importeurs, wijnhandelaren, restaurant- en hoteleigenaren, sommeliers, centrale inkoopbureaus, distributeurs, gespecialiseerde groothandels en verkoopagenten) konden de recentste klassiekers proeven, nieuwe vondsten doen, contact leggen met de grote merken en de zeer uitgebreide keuze aan wijnen en gedistilleerd uit verschillende wereldregio’s ontdekken.

Een unieke en inspirerende ervaring

Vinexpo Paris en Wine Paris presenteerde een rijk programma, afgestemd op de wensen en behoeften van de marktspelers in de sector:
– Talrijke conferenties en rondetafelgesprekken, die de belangrijkste uitdagingen voor de sector
weerspiegelden (“Trends en grote vraagstukken op de wereldwijde markt voor gedistilleerd”,
“Biologische wijnen: wat zijn de verwachtingen van de consument”,
“E-commerce: hoe kan men
wijn rechtstreeks aan de consument verkopen”, “De toekomst van de Franse wijnen ligt in de
VS”,
“Zal er een Winexit komen in het Verenigd Koninkrijk? “, etc.).
– Focus op specifieke marktsegmenten binnen verschillende categorieën:
• Milieuvriendelijke keuzes (organisch, biologisch-dynamisch, HVE gecertificeerde wijnen op
de speciale ‘WOW! – WORLD OF ORGANIC WINE’ beursruimte en een ‘WONDERFUL
DISCOVERIES’ route op de beurs.
• De BE SPIRITS beurssector, een primeur dit jaar, met 100 merken uit 14 landen en de
‘Infinite Bar’ (met 50 meter de langste cocktailbar ter wereld).
• 40 jonge wijnbouwers op zoek naar hun eerste distributienetwerken in Frankrijk en
in het buitenland als onderdeel van de ‘NEW WAVE’.

Ten slotte boden VINEXPO PARIS en WINE PARIS ’s avonds een unieke ervaring met een OFF-site selectie van 65 restaurants – gekozen om de wijn en de diversiteit en kwaliteit van de Parijse
gastronomie te vieren – en 20 bartenders van de meest invloedrijke Parijse bars.

Op naar de 2021 editie!

Gesterkt door het positieve resultaat en de tevredenheid van deze eerste gezamenlijke editie bereiden VINEXPO PARIS en WINE PARIS zich alvast voor op de 2021-editie met een duidelijk omlijnd uitgangspunt: het verbeteren en verrijken van de totale ervaring van alle deelnemers, exposanten en bezoekers. Voor 2021 is het hun gezamenlijke ambitie om een evenement op te zetten met een nog grotere internationale reikwijdte voor zowel exposanten als bezoekers en om de vertegenwoordigde
markten te diversifiëren, zowel nationaal als internationaal.

Bron: persbericht

Foto: Philippe Labeguerie & Joanna Margan


Rubriek(en):
Actualiteiten
Hoofdmenu
error: Copyright 2022 | Winebusiness.nl