Een succesvolle tweede editie van de VinoVision Paris, de internationale vakbeurs voor Cool Climate wijnen, georganiseerd door Comexposium en de vakverenigingen voor wijnproducenten uit de regio’s Val de Loire, Champagne, Bourgogne, Beaujolais en de Elzas, vond plaats van 12 t/m 14 februari jl. in Parijs. De goede resultaten van de VinoVision Paris 2018 dragen bij aan vele positieve ontwikkelingen voor de volgende beurseditie, van 10 t/m 12 februari 2019 in Parijs, wanneer de VinoVision Paris voor het eerst gezamenlijk plaatsvindt met Vinisud, de mondiale vakbeurs voor mediterrane wijnen.
Ruim 5.500 vakbezoekers werden gedurende drie dagen op de vakbeurs verwelkomd door 350 exposanten met 5.000 wijnen: 45% uit de Val de Loire, 20% uit de Champagne, 15% uit de Bourgogne, 15% Beaujolais en 3% uit de Elzas.
De VinoVision Paris vormde voor alle wijnprofessionals een ideaal platform voor het introduceren van nieuwe concepten, zoals de nieuwe visuele identiteit van de ‘Champagne de Vigneron’ of het nieuwe ‘Inter Beaujolais’ communicatieplatform: #Beaujonomie.
‘Dit jaar zijn we bijzonder tevreden met de stijging van het aantal internationale bezoekers, met de volgende top-3 landen: het Verenigd Koninkrijk, België en de Verenigde Staten, aldus Chantal De Lamotte, beursmanager van de VinoVision Paris.
Voor meer beursinformatie VinoVision
De VinoVision Paris is de eerste vakbeurs voor wijnen uit Midden- en Noord-Frankrijk. De vakbeurs presenteert een nieuwe wijnvisie, geïnspireerd door de verwachtingen van Franse en internationale inkopers, met oplossingen die inspelen op de actuele consumptiepatronen. De vakbeurs is ideaal gelegen in Parijs en vindt jaarlijks plaats.
Bron: persbericht