Nieuw design AH huiswijnen

Al decennialang verkoopt AH huiswijnen die het bedrijf zelf (laat) bottelen. Dit zijn wijnen met een kenmerkende stijl uit bekende wijnlanden. De afgelopen weken zijn de eerste nieuwe designs in de winkels ingestroomd en inmiddels zullen alle oude designs vervangen zijn. AH heeft geluisterd de klant met de opmaak van de flessen. Zodoende communiceert AH eerst van het land van herkomst, en daarna pas de smaak van de wijn. De wijn zelf is gelijk gebleven, alleen het uiterlijk is aangepast. Om de kwaliteit van de wijn meer recht aan te doen, heeft het label een upgrade. Ieder land heeft een eigen dier op het etiket en iedere wijn heeft een eigen kleur. Zo weten de klant en de vakkenvuller altijd iedere wijn makkelijk te vinden.

Inclusief de mini’s van 0,25 liter en de BIB’s in 3 liter zijn er 24 verschillende huiswijnen. De druif wordt niet genoemd, maar het land van herkomst geeft wel een indicatie van de aard van de wijn. En dat zetten ze er dus ook zelf bij. Ik heb ze allemaal geproefd en een paar wil ik er hier noemen:

  • De stevige rode Chileense huiswijn: heeft structuur, een ‘bite’, kracht en fruit. Aangenaam.
  • De volle witte Australische huiswijn: zacht, crèmig en rond. Een terraswijn.
  • De soepele Spaanse rode wijn: heel fruitig, zacht en soepel. Koelen doet de wijn goed.

Charlotte van Zummeren


Rubriek(en):
Proeverijen
Hoofdmenu
error: Copyright 2022 | Winebusiness.nl