Gall & Gall | Nwe wijnen, winkels & introductie Blended Malt whisky

Nederlanders drinken bewuster, kiezen vaker voor kwaliteit en willen verrast worden door nieuwe smaken. Gall & Gall speelt hierop in met een grootschalige vernieuwing van het assortiment. Dit jaar verschijnen 200 nieuwe wijnen met meer ruimte voor biologische, alcoholvrije en no/low alcoholvarianten. Ook het aanbod wijnen uit nieuwe herkomstlanden, zoals Griekenland, Noord-Macedonië en Portugal, wordt uitgebreid. Whisky groeit in populariteit, bijvoorbeeld als ingrediënt in cocktails. Daarom introduceert Gall & Gall diverse toegankelijke varianten, waaronder als eerste slijter in Nederland de categorie Blended Malt. Een select groepje journalisten kreeg hiervan een voorproefje tijdens een lunch in Tobacco, aan de Nes. Later op de dag werd in de theaterzaal op de eerste verdieping de nieuwe whisky podcast gelanceerd.

Wijntrends: bewust én nieuwe smaken
Gall & Gall bestaat inmiddels 140 jaar en weet als geen ander wat de laatste trends zijn en hoe het drinkgedrag van consumenten verandert. Hier wordt dit najaar op ingespeeld met diverse vernieuwingen:
• Consumenten kiezen steeds vaker voor no-alcohol opties. Gall & Gall is koploper in het alcoholvrije wijnassortiment met ruim 50 alcoholvrije wijnen. Nieuw zijn een alcoholvrije Grüner Veltliner uit Oostenrijk en een Pinot Noir uit de Loire.
• Ook groeit het low-alcohol segment. De verkoop van low alcohol wijn is in het afgelopen kwartaal verdubbeld t.o.v. hetzelfde kwartaal een jaar eerder. Er komen vier nieuwe wijnen op het schap met alcoholpercentages tussen de 6% en 8%. Deze komen tussen de reguliere wijnen te staan.
• Gall & Gall verstevigt het aanbod biologische en natuurwijnen met 15 nieuwe wijnen van o.a. Cowpunk, Eco, Immel, Vidal Fleury en Koyle. Hiermee komt het aantal biologische opties op 150.
• De voorkeur verschuift van rood naar wit, rosé en mousserend. Prestigieuze huizen als Pol Roger en Pommery worden toegevoegd. Met name de populariteit van rosé groeide hard in het afgelopen jaar (+6%).
• Mensen kiezen vaker voor nieuwe smaken. Nieuwe druivenrassen en wijnlanden winnen aan populariteit. Gall & Gall introduceert daarom onder meer Skouros uit Griekenland en Casa Santos Lima uit Portugal. De verkoop van wijn uit deze wijngebieden laat een duidelijke groei zien.
In totaal voegt Gall & Gall dit jaar 200 nieuwe wijnen toe, waarvan 20 direct in het najaar beschikbaar zijn.

Whisky steeds populairder
Gall & Gall breidt dit najaar ook het whisky-assortiment flink uit met zo’n 30 nieuwe producten. Het assortiment Ierse Whisky’s, Bourbons en Single Malt Whisky’s wordt verstevigd. Voor de liefhebbers worden er vertrouwde klassiekers toegevoegd, zoals een nieuwe Teeling, een Bowmore 9 jaar en Jack Daniels Bonded. Ook komen er steeds vaker exclusieve whisky drops met regelmatig een zeer exclusief aanbod.
Tegelijkertijd ziet Gall & Gall ruimte voor innovatie binnen het assortiment. Klanten kiezen vaker voor toegankelijkere stijlen en drinken whisky geregeld in cocktails of mixdrinks. Gall & Gall introduceert daarom als eerste in Nederland de categorie Blended Malt. Deze zijn zachter van smaak en ideaal als cadeau. Ook wordt het assortiment verder uitgebreid met Japanse en Nederlandse whisky’s, zoals Kamiki en Cley.
Gall & Gall lanceert daarnaast een whisky editie van Toost& Magazine en de nieuwe podcast ‘Toost& whisky!’. Dé nieuwe podcast van Gall & Gall voor whiskyliefhebbers en iedereen die nieuwsgierig is naar de wereld achter het glas. Samen met whisky-ambassadeurs duikt presentator Paul van Riessen in het verhaal, de smaak en het vakmanschap achter iconische whisky’s.

Nieuwe smaakprofielen

Smaak blijft het belangrijkste criterium bij de keuze van de juiste fles, maar soms vinden mensen het lastig om de juiste wijn te kiezen. Gall & Gall introduceert daarom vernieuwde smaakprofielen met duidelijke Nederlandse termen die richting geven en inspireren om te ontdekken. Deze profielen zijn zichtbaar in de winkel, op de schappen en in de gloednieuwe Smaakgids Wijn. Deze papieren gids bevat uitleg, tips en achtergrondverhalen. Ook voor de whisky’s wordt de zogenaamde tasting note duidelijker weergegeven. De smaakprofielen geven richting en maken het kiezen van de juiste fles makkelijker. Of het nu gaat om een feestelijke borrel, een intiem diner of een avond voor jezelf.

Bron: pb

 

 

 

 

 


Rubriek(en):
Actualiteiten
Hoofdmenu
error: Copyright 2022 | Winebusiness.nl