Vanaf morgen – 1 mei 2017 – is het Chileense wijnhuis Cono Sur in Nederland exclusief verkrijgbaar bij Albert Heijn. Deze samenwerking met Albert Heijn past bij de ambitie van Cono Sur om als premium merk wereldwijd haar positie te verstevigen.
‘Cono Sur bouwde de afgelopen twintig jaar een reputatie op als innovatief wijnhuis met wijnen van hoge, constante kwaliteit’, zegt Adolfo Hurtado, CEO en Chief Winemaker van Cono Sur. ‘Onze innovatieve aanpak zorgde er voor dat Cono Sur uitgroeide tot één van de grootste pinot noir producenten ter wereld en een toonaangevend voorbeeld van pinot noir uit de Nieuwe Wereld. Wij zijn trots op de erkenning en het prestige van Cono Sur als wijnhuis en het feit dat we in de afgelopen twintig jaar tot één van de meest geroemde wijnmerken van de wereld gegroeid zijn. We zijn blij dat we samen met onze partner LFE ons merk verder kunnen versterken in de Nederlandse markt door deze opname bij Albert Heijn, en zo de Nederlandse consument nog beter kennis kunnen laten maken met onze wijnen.’
Spike Huisman, Categorie Manager Wijn bij Albert Heijn: ‘Wij zijn bij Albert Heijn constant op zoek naar de beste wijnen van de meest vooraanstaande wijnhuizen ter wereld. Cono Sur past absoluut in dit rijtje, ze staan al jaren bekend om hun hoge kwaliteit en consistentie. We zijn dan ook erg blij dat we Cono Sur kunnen toevoegen in ons assortiment.’
De Cono Sur wijnen die bij Albert Heijn op het schap komen zijn:
- 4 Bicicleta wijnen (Chardonnay, Pinot Noir, Merlot en Cabernet Sauvignon )
- 2 Organic wijnen (Sauvignon Blanc en Cabernet Sauvignon/ Carménère/ Syrah)
- 2 Reserva wijnen (Sauvignon Blanc en Carménère)
- 20 Barrels Syrah
- De icoonwijn Ocio Pinot Noir
De wijnen zijn verkrijgbaar vanaf € 5,99 voor de Bicicleta tot € 39,99 voor Ocio Pinot Noir.