Anfors en Imperial Wijnkoperij als één bedrijf verder

Als specialisten werken Anfors en Imperial Wijnkoperij al jaren intensief samen. Per 1 januari 2018 is dit officieel door de samenvoeging van beide bedrijven . ‘We versterken elkaar, gezamenlijk vertegenwoordigen we een groot deel van de klassieke Europese wijngebieden, met een zelfde visie. Het is niet meer dan logisch dat we de handen ineen slaan. Op deze manier kunnen we onze klanten nog beter bedienen‘, aldus Regina Meij en Hans Bijvoets.

Praktische overlap en gedeelde visie

Drieëntwintig jaar geleden richtte Regina Meij Imperial Wijnkoperij op dat uitgroeide tot dé referentie voor Oostenrijkse, Duitse en Hongaarse wijnen. Haar aanpak is gericht op langetermijnrelaties; ze kent elke wijnproducent persoonlijk, de betere horeca en vakhandel is de klantenkring, het specifieke assortiment is uitgebalanceerd en van hoogwaardige kwaliteit. ‘Wat dat betreft zijn Anfors en Imperial Wijnkoperij gelijk. Maar ook praktische zaken als opslag en distributie, de manier waarop onze bedrijven zijn georganiseerd en de visie op de markt delen we. Met het oog op de toekomst is ons samengaan volledig logisch. Hierdoor maken we de organisatie minder afhankelijk van individuen, zoals mezelf. Ik ben er trots op dat ik op termijn de fakkel kan overdragen en mijn horizon kan verbreden.

Sinds 2002 richt Anfors zich op Italiaanse, Spaanse en sinds kort ook Franse wijnen. Oprichter Hans Bijvoets is verheugd met deze stap: ‘Dit is voor ons een enorme eer, we zien Imperial als de slimme, grote zus. Grotendeels samen opgegroeid in dezelfde cultuur, met gelijke normen en waarden. Zo delen we al langere tijd kennis, klanten en ervaring. Door onze krachten te bundelen verzekeren we onszelf van meer flexibiliteit en veerkracht zodat we kunnen vasthouden aan ónze normen en waarden. De ervaring leert dat deze aanpak wordt gewaardeerd.

Verdubbeling van assortiment en kennis

Per 1 januari 2018 is Anfors-Imperial een organisatie. Er komt een proeflokaal in Rotterdam, de opslag en distributie in Amsterdam wordt gehandhaafd en alle wijnkenners blijven ‘on the road’. Er verandert eigenlijk weinig in de dagelijkse gang van zaken. Wel verandert het aanbod: een vollediger assortiment uit klassiek Europese wijngebieden met meer dan 700 wijnen van ruim 100 wijnproducenten én een groter team met dezelfde kennis. Na een inventarisatie is het nieuwe bedrijf vanaf 4 januari volledig operationeel met de lancering van de nieuwe website. Het eerste gezamenlijke optreden is vanaf 8 januari 2018 tijdens Wine Professional in de RAI.


Rubriek(en):
Actualiteiten

Gerelateerde berichten


    Hoofdmenu
    error: Copyright 2022 | Winebusiness.nl