Sinds begin van deze maand heeft Gall & Gall smaakprofielen geïntroduceerd. Op basis van 13 vragen over smaakvoorkeuren – visueel gepresenteerd in een filiaal of online – geeft Gall & Gall een smaakprofiel. Hou je meer van oude of jonge kaas, tropisch of fris fruit, espresso of cappuccino, geef je de voorkeur aan leer- of bloemengeur en ga zo maar door. Na het invullen van de dertien vragen, krijgt de klant een smaakprofiel voor rood en wit én gelijk daarbij wijnvoorstellen. Dit profiel kun je opslaan en naar een emailadres laten sturen, dan krijgt de klant later via email voorstellen op maat.
Gall & Gall heeft 1600 wijnen in het assortiment en 1.000 daarvan zijn gekoppeld aan de smaakprofielen. En dat is heel wat. In de slipstream van deze actie heeft Gall & Gall het assortiment opgepept met mooie wijnen. De smaakprofielen variëren van Classis Red tot Fresh Red en van Sugar Honey tot Fresh Hammer.
Doel is natuurlijk het kiezen te vergemakkelijken, want een keuze uit zo’n groot assortiment kan weleens lastig zijn. Er zitten mooie producten bij. Van een Drouhin Nuits Villages (Fresh Red), Yealands Pinot Noir (Fruit Smoothie), via Otoňal Rioja Crianza (Classic Rd), Berthet-Rayne Chateauneuf-du-Pape (Royal Red), Sancerre La Robinière (Fresh Prince), Badenhorst Secateurs Chenin Blanc (Classis White) tot Drouhin Rully (Classic White) en Torres Viňa Sol. De prijzen van de hier genoemde wijnen liggen tussen de 7 en 24 Euro.
Het is een mooie methode om gericht door het assortiment te wandelen: Gall smaakprofielen Laten we wel wezen, Ahold is met Gall & Gall en Albert Heijn de grootste wijninkoper van het land. Dus de kans dat je daar iets van je gading vindt, is groot. Probeer het eens!
ChvZ