Op de Wine Professional staat wijn centraal. Maar ook bij de Horecava valt er genoeg te proeven. Zo slaan Pitch PR en Gault&Millau de handen ineen en geven ze elke dag in de World of Wine wijnexperts en topchefs een podium om mooie wijnen en fijne gerechten te laten proeven aan bezoekers. Het betreft korte dynamische proeverijen voor 30 personen per sessie. Elke dag presenteert Gault&Millau om 12.00 uur en om 14.00 uur een topchef die een mooi gerechtje combineert met een wijn. De organisatie ligt in handen van Pitch PR. Check het programma op de borden bij de stand.
Programma
Maandag 9 januari staat in het teken van Zuid-Afrika waar Roos Stevens, Sommelier van Sofitel Legend The Grand in Amsterdam, masterclasses geeft over de wijnhuizen Boekenhoutskloof, Waterkloof, Perdeberg en Jordan. Tijdens de sessies van Gault&Millau zullen de chef van de Cape Town Social Club (Amsterdam) en de chef van De Nederlanden* (Vreeland 17pt) hun opwachting maken.
Dinsdag 10 januari worden de proeverijen verzorgd door Esmee Langereis, wijnjournaliste voor o.a. NRC, met wijnen van de wijnhuizen Schlumberger, Mouton Cadet, Escudo Rojo en Torres. Tijdens de wijn en spijs sessies van Gault&Millau zullen Auberge Jean&Marie (14pt) en Arles (14pt) , beide uit Amsterdam, de culinaire combinaties maken.
Woensdag 11 januari ligt de focus op Chili en presenteert Barbara Verbeek, wijn journaliste voor o.a. De Telegraaf, de masterclasses over het wijnhuis Montes. De chef van restaurant MOS* (Amsterdam 15,5 pt) zal de wijn en spijs uitdaging aangaan om 12.00 uur.
Donderdag 12 januari zal Spanje de Horecava compleet maken. Hier presenteert Karel Klosse, wijn ondernemer en Spanje kenner, de wijnhuizen Codorníu en Vicente Gandia. Restaurant de Juwelier* (Amsterdam 14,5 pt) zal dit prachtige programma voor Gault&Millau afsluiten met een culinaire wijnspijs creatie.
Wine Bar of the Year 2022
Ook gaat dit jaar weer de uitreiking van Wine Bar of the Year plaats vinden op de Horecava. Nadat deze verkiezing enkele jaren vanwege COVID uitgesteld is, zal op dinsdag 10 januari om 16 uur de prijs worden uitgereikt aan de wijnbar met de meest veelzijdige wijnkaart en beste kennis van wijn. De winnaar gaat naar huis met een Coravin Timeless Eleven.
Over Pitch PR
Een trendsettend digital PR bureau voor het promoten van food, wijnmerken, FMCG en hospitality labels in de Benelux. Al bijna 17 jaar hebben wij een sterke focus op de foodie en wijn business en creëren wij campagnes die uitblinken in smaak, innovatie, duurzaamheid of een ijzersterke prijs/kwaliteit. Wij analyseren, creëren en activeren merken, en voeren dagelijks dialoog met alle media, influencers en bloggers in de wereld van food, wine, spirits & hospitality. Onder onze klanten bevinden zich retailbedrijven, FMCG brands, wijngebieden, horeca concepten en dranken.