Internationale Sherry Week in 30 landen gevierd

De vierde editie van de ‘International Sherry Week’ heeft wederom het succes van de vorige versies overtroffen. Jaar op jaar stijgt het aantal activiteiten en worden meer mensen wereldwijd betrokken bij dit feest. Door middel van de #sherryweek konden in 2017 tegen de 3000 activiteiten worden geregistreerd in 30 landen, een ongekend aantal in de wijnwereld. De ‘International Sherry Week’, een initiatief van het overkoepelende orgaan voor Sherry in Spanje – Consejo Regulador Jerez-Xeres-Sherry-, wordt jaarlijks gevierd in de tweede week van november.

De impact van Social Media

In totaal werden tussen 6 en 12 november 50 miljoen impressies met #sherryweek geteld op Twitter, Instagram en Facebook (bron: Tweetbinder) in meer dan 15.000 originele berichten. Social media werden actief ingezet vanuit Spanje met een internationale Twitterproeverij en een live stream Facebook masterclass van Antonio Flores, een van Spanjes meest vooraanstaande wijnmakers bij Gonzalez Byass. ‘De Sherry Week brengt een ongekende verscheidenheid aan mensen bij elkaar van alle leeftijden, achtergronden en culturen. Het geeft een mooi beeld van een  gemeenschappelijke vreugde en geluk die het plezier dat Sherry genereert’ aldus César Saldaña, General Manager van het Consejo. Ook in Nederland werd actief ingehaakt op #sherryweek. Honderden activiteiten werden georganiseerd, waarvan rond de 50 op de website geregistreerd. Ruim 30 blogs besteedden aandacht aan de International Sherry Week met vermeldingen en schitterende wijn en spijs combinaties.

Internationale en lokale initiatieven

De meest actieve landen na Spanje waren het Verenigd Koninkrijk, met 700 activiteiten, waaronder een Sherry Trail met 49 locaties en de Verenigde Staten die alleen in New York al 67 winkels wist te betrekken. In Nederland werd de ‘International Sherry Week’ in Den Haag op geheel eigentijdse manier gevierd. Bij hotspot MingleMush werden gedurende de gehele week cocktails met Sherry geserveerd. Op vrijdag organiseerde wijnmarketingbureau Alterego  Mingle with Sherry, waarbij de diverse foodstands hun signature dishes in tapa-stijl combineerde met verschillende Sherry’s. Een team van gecertificeerde Sherry Educators en een Venenciadora moedigden het publiek aan om Sherry op deze manier te ontdekken.

De volgende ‘International Sherry Week’ vindt plaats van 5 tot en met 11 november 2018.

nb De 30 participerende landen: gastheer Spanje , Australië, België, Brazilië, Canada, China, Chili, Colombia, Dominicaanse Republiek, Ecuador, Finland, Frankrijk, Duitsland, Griekenland, Hongkong, Hongarije, Japan, Mexico, Nederland, Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Rusland, Zuid-Afrika, Zuid-Korea, Zweden, Zwitserland, Taiwan, Oekraïne, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten van Amerika.

 

 


Rubriek(en):
Actualiteiten

Gerelateerde berichten


    Hoofdmenu
    error: Copyright 2022 | Winebusiness.nl