Riesling

Verkoophulp bij riesling in de USA

In de Verenigde Staten zullen dit jaar meer dan 12 miljoen flessen riesling verder door het leven gaan met een Riesling Taste Profile. Dit profiel is ontworpen om te helpen het type riesling te doorgronden. Er zijn vier categorieën: dry, medium dry, medium sweet en sweet. Op deze manier wil de International Riesling Foundation (IRP), een non-profit organisatie die sinds 2008 bestaat, de verschillende types riesling onder de aandacht brengen. De Foundation is opgericht door riesling producenten van over de hele wereld, nadat was gebleken dat in de Verenigde Staten consumenten de riesling zagen als een zoete witte wijn. De vijf grootste riesling producerende staten in de VS gebruiken het profiel nu. Ook een aantal producenten uit andere landen waaronder Duitsland en Canada, plaatsen het profiel. Nicolas Quillé van Washington Pacific Rim Winery vertelde Decanter.com dat sinds hij het profiel op zijn labels plaatst, zijn verkoop met 50 % is gestegen.


Rubriek(en):
Archief

Gerelateerde berichten


    Hoofdmenu
    error: Copyright 2022 | Winebusiness.nl